donderdag 22 december 2011

’T Heerlijk avondje is al weer even geleden

5-december-2011

Met het hele gezin een avond gezellig bij elkaar rond een grote berg pakjes en een knapperend haardvuur, dat hoort met Sinterklaas. Dit jaar was dat wel anders: ik zat midden op de Atlantische oceaan en mijn familie was thuis. Alhoewel ‘’mijn familie’’?

De dag dat ik eigenlijk wel thuis wou zijn was aangebroken. Want wat moet je nou midden op zee als sinterklaas al lang het vaste land heeft bereikt? Mijn verwachtingen waren dan ook niet erg hoog. Maar ik had het hellemaal mis. Overdag was niet erg bijzonder maar ‘s avonds was het welbekende heerlijk avondje van Sinterklaas helemaal naar wens. Het begon natuurlijk met sinterklaas en zijn pieten die uit de stuurhut naar buiten kwamen.
Na een erg grappige speech over wat een mooi cadeau het is om hier te zijn en een aantal cadeautjes zoals een ingepakte boterham voor de hongerige onder ons gingen we het dobbelspel doen.
Iedereen had een ingepakt cadeautje bij zich. Aangezien we midden op zee waren was dat iets van jezelf ingepakt in aluminiumfolie of in een oude zeekaart. Een hele tijd lang hebben we ijverig van cadeautjes gewisseld en heel veel leuke maar voornamelijk lekker dingen uitgepakt, eten is nou eenmaal heilig hier aan boord. Daarom waren we dan ook erg blij met alle pepernoten en speculaasjes die we hadden. Maar jammer genoeg kwam er ook een eind aan deze heerlijke gezellig avond, gelukkig had ik de chocokikkers gewonnen waar ik al zo veel wachten naar verlangde.

Wat ik deze avond en de afgelopen weken wel heb geleerd is dat je helemaal niet thuis hoeft te zijn om je thuis te voelen. Het enige wat je nodig hebt is een aantal aardige mensen en dan moet je gewoon jezelf zijn. Voor mij is het niet helemaal voor de hand liggend om mezelf te zijn in een groep. Vaak ben ik namelijk wat stiller maar in deze groep voel ik mij echt helemaal op de goede plek. Als ik thuis kom ga ik ook zeker proberen om overal mezelf te zijn. Misschien was ik deze Sinterklaas toch wel een soort van bij mijn familie want zo begint het wel te voelen. Wat mij deze avond wel geïnspireerd heeft is dat je eigenlijk helemaal niet zoveel nog hebt om het super naar je zin te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten