donderdag 3 november 2011

Even voorstellen: Matroos Daisy

Ik ben Daisy Robijns, ik ben 15 jaar en woon in Amsterdam Noord. Mijn vrije tijd besteed ik graag aan sportieve of creatieve bezigheden. Zo zit ik bijvoorbeeld op voetbal en windsurfen. Momenteel zit ik op het IJburg College in Amsterdam. Deze vrij nieuwe school bestaat nu vier jaar. Ik heb voor het IJburg College gekozen omdat er veel samenwerkingsopdrachten worden gedaan, er in thema’s wordt gewerkt en omdat je niet uit boeken leert maar zoveel mogelijk opdrachten in de werkelijkheid krijgt. Vorig thema heb ik bijvoorbeeld een canonposter over Amsterdam gemaakt en gepresenteerd om vervolgens in de stad zelf de plekken met de bijbehorende canon te bekijken.
Maar ik heb het roer net omgegooid. Want ik neem namelijk deel aan School at Sea. Om zo mijn talenten verder te ontwikkelen, zelfverzekerder te worden, deel te zijn van een hechte groep en om iets mee te maken wat mij altijd bij zal blijven. Ook hoop ik tijdens deze reis inspiratie op te doen voor mijn vervolgstudie en uiteindelijk mijn baan. Nu heb ik namelijk geen idee wat ik later wil worden niet eens een richting. Met School at Sea leer ik net zoals op het IJburg College zo veel mogelijk in de werkelijkheid. Door bijvoorbeeld wiskunde aan de hand van de sterren en aardrijkskunde door het onderzoeken van de Boiling Lakes. School at Sea is dus nog meer leren in de werkelijkheid, wat mij erg aanspreekt. Ook zal ik allemaal extra dingen leren niet alleen extra vakken zoals meteorologie maar ook bijvoorbeeld hoe een groep nou echt in elkaar zit en hoe ik zelf in elkaar zit.
Om mijn ervaringen te delen en anderen te inspireren zal ik de komende 8 maanden deze blog bijhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten